Alla inlägg under oktober 2009

Av Beatrice - 1 oktober 2009 01:09

Tjoho nu har det gått en timma och tio minuter av Oktober månad!
Sitter uppe mitt i natten precis som jag brukar och jobbar med skapande. Det är min grej och jag tänker inte ens försöka sluta med det längre, det är meningslöst. Hittade äntligen låten A lack of color med Deatch cab for cutie ikväll! Jag har letat efter den låten till och från i ett år nästan, helst sjukt. Har inte kommit på vad den heter men ikväll gav jag fan på att hitta den och det gjorde jag, äntligen. Den är så underbar, en av de få låtarna som jag verkligen får rysningar av varje gång jag hör den. Rätt simpel egentligen, men den berör och dom använder så vackra ord. Jag gillar vackra ord. Jaja. Lärde mig en låt som heter Follow you into the dark som också är av Death cab for cutie, fast den är lite tråkig för den är nästan för långtråkig, men den är fin och passar min ton! Yep. Får bli ett projekt att jobba lite med den nästa vecka på Onsdag tror jag. Åååh, jag lyssnar bara på a lack of color heela tiden och den är så fruktansvärt vacker, ihålig och blåsig, känns som låten flyter genom kroppen som en lite smått kylig men ändå behaglig vindpust. Går inte att förklara, låter ju helt sjukt.

Men nej jag tror jag ska ta och gå och lägga mig, kan behövas!
Fast ska nog sjunga liite till, och sen ska jag somna till a lack of color! (:

Ridå!
Beatrice,

Ovido - Quiz & Flashcards