Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Beatrice - 2 oktober 2009 16:14

Nu är jag irriterad igen, men nu har jag faktiskt rätt att vara det. Jag är förbanand på skolan. Nu kommer jag förmodligen inte få mitt studiebidrag. Kanon, verkligen skitkul. Vet ni varför? För att jag har för hög frånvaro. Men nu ligger det till på detta viset, att jag inte tål att gå till skolan och sitta och lyssna på föreläsningar om saker jag redan gjort i förväg. Jag lär mig inget nytt i skolan. Jag har gjort alla läxor och lmänat in dom i förväg, jag har jobbat med dom ambitiöst och jag känner verkligen att jag kan det vi ska kunna. När jag vaknar på morgonen och vet att ; fan nej idag ska vi gå igenom maslows behovstrappa på psykologin, eller; ååh idag ska vi lära oss om hur vi ska skriva argumenterande texter i Svenska B, när jag vaknar på morgonen och tänker på det då känns det helt onödigt att gå på dom lektionerna. Jag menar, jag kan redan Maslows behovstrappa för jag gjorde den uppgiften två veckor i förväg. Och jag vet redan hur man skriver en argumenterande text för den har varit klar i en vecka i förväg. Jag kan lika gärna vara hemma och påbörja något annat, eller göra något annats ämnes läxa. Förstår ni vad jag menar? Det är så jag jobbar, det är så jag klarar av skolan. Och nu ligger jag FÖRE i nästan varje ämne, men jag ska inte få mitt studiebidrag för att jag inte varit tillräckligt med närvarande på lektionstid! Fan, det är sånt jävla värdelöst system. Huvudsaken är väl ändå att man lär sig grejer? Åh, jag blir bara så fruktansvärt irriterad. Nu ska jag börja gå till skolan varje dag och vara närvarande på varje lektion, och det kommer hämma mig. Jag kommer itne kunna göra lika bra arbeten eller hinna emd allt jag ska, och vet ni varför? För att sitta av tid i skolan så jag får mina pengar. Helt sinnessjukt. RUBBAT är vad det är.

Nej, nu ska jag plugga och sen ta bussen hem till Mami!


Fred ut!
Beatrice.

Av Beatrice - 2 oktober 2009 13:16

Vaknade precis efter en god natts sömn och en god natts dröm. Älskar att sova, skulle seriöst kunna gå i ide. Men det får man icke för skolan är viktig! För det har min mamma lärt mig. Sitter i soffan med min fina höstbricka med en tallrik fil&müsli, två mackor grovt bröd med kokt skinka och en kopp grön te. Mysigt. Morgonstund har guld i mun. Verkligen. Har lite ångest ändå för jag ska vara i skolan vid två och nu är hon tjugo över ett och jag ska hinna duscha och göra mig iordning innan tio i två så jag hinner gå i tid. Så ja, jag har lite bråttom. Hatar att jag måste gå till skolan, men sånt är livet. Jag postar igen lite senare, hoppas alla mår bra och får en fin dag!(:


Fred ut!
Beatrice.

Av Beatrice - 2 oktober 2009 00:21

Har precis druckit en kopp te och tagit det lugnt i soffan och tittat in i lågan av ett ljus och filosoferat lite. Riktigt skönt, är totalt avslappnad och ska straxt sova. Blev inte företagsekonomi, rättskunskap eller engelska ikväll, men däremot psykologi! Renskrivning och lite nya uppgifter påbörjade! Är inte jättenöjd med min prestation:P Slutade som vanligt med att jag satt och sjöng istället. Men det gör ingenting, jag gjorde iallafall nånting och det ska jag vara nöjd med. Får slita som ett djur imorgon istället, får göra som vanligt - lämnar allting tills slutet av veckan. Men det ska väl gå denna gången med. Nu ska jag prata en stund med Christian i telefonen (för tredje gången idag!:P) innan jag ska krypa ner i sängen och sova. Imorgon är det psykologi och konsthistoria på schemat vilket är alldeles underbart för det är två av mina favoritämnen! Riktigt intressanta! Jaja, jag ska inte skriva mer nu. Jag postar imorgon.


Ridå!
Beatrice.

Ovido - Quiz & Flashcards