Alla inlägg under september 2010

Av Beatrice - 20 september 2010 22:39

  

Dethär, mina vänner, är världens bästa pojkvän!

Och honom saknar jag...<3

Av Beatrice - 20 september 2010 11:31

Måndag och jag är ännu inte frisk. Snarare tvärtom. Hade planer på att komma iväg till skolan idag men tyvärr sitter jag hemma och halvdör. Inte alls särskilt roligt. Men jag dricker te som en galning på Koljas begäran, för det ska tydligen göra mig frisk. Förutom att deppa över sjukdom så är jag riktigt besviken på svenska folket som låtit SD komma in i riksdagen. Jag är så enormt ledsen! Fattar ni vad SD är för något!? Förutom främlingsfientligheten vill de förbjudna praktiserande muslimer (trots religionsfrihet), ta bort rättpsykiatrin, förbjuda samkönade äktenskap och de vill förbjuda abort! De är ett parti med grundare som har rötter i Framstegspartiet, Sverigepartiet och Bevara Sverige Svenskt. Är det detta svenska folket vill ha i riksdagen?!!! Jag känner verkligen att jag inte vill befinna mig i detta landet längre. Men man kan inte bara ge upp heller. Men mina känslor för sverige har definitivt förändrats. Jag hoppas att detta bara hadlar om okunskap och inget annat. Jag har svårt att föreställa mig att folket som röstat på SD verklgiken förstått vad de gjort. Usch!


Jaja, nu ska jag plugga och vila om vartannat.

Fred ut!

Beatrice



(jagsaknarkolja)

Av Beatrice - 17 september 2010 22:13

Idag har varit lite utav en depp-dag. Men sånt är livet.

Gårdagen var en alldeles jättebra födelsedag för min del och många gjorde mig extremt glada! TACK allihopa. Men mest, tack världens bästa mamma och pappa för att ni gett mig liv! Haha, det kändes verkligen så igår, att jag var så glad över att få leva.

I morse åkte Kolja till Tyskland för att vara där till 2 Oktober. Jag saknar honom redan och jag kan svära på att Mela också saknar honom :) Haha. Hon ligger på hans plats i sängen och hon lägger sig helst på hans tröja om hon får! Söta hund!


För övrigt har jag en förstorad lymfkörtel (förhoppningsvis bara lite förstorad och inte cancer???) och den gör ONT. Har känt mig snurrig hela dagen och jättehängig. Förkyld också. Typiskt för mig så jag ska egentligen inte bli förvånad eller nåt sånt. Men hoppas jag är frisk tills måndag för då börjar skolan igen. Helst Söndag för då är det dans.


Förresten idag köpte jag mig en förhoppningsvis sjukt varm vinterjacka :) Hoppas verkligen den håller mig varm i vinter.


Aja, nu ska jag sova. Ta igen alla de timmar jag missat i veckan. Känns lite konstigt att sova ensam dock...men mer plats åt mig! :)


Fred ut!
Beatrice


F

Av Beatrice - 13 september 2010 20:23

Goddag!


Jag har apont i axeln av kopparsmide, träningsvärk i baksidan av låren från dansen, huvudvärk, förkylning, fan och hans moster!!!

Plus det har jag massor att plugga. Jobbigt. Fast också på något sjukt vis alldeles underbart. Känna att man lever.
Nej fy, nu börjar jag låte läskigt vuxen. Bra eller dåligt? Båda!


Trots träningsvärk och sjukdom ser jag fram emot dansen imorgon:) Hoppas bara min lilla feber jag har nu har gått över tills dess.
Hm, måste fråga er visa bloggläsare en sak som jag inte riktigt vet själv: Är det farligt att om man har feber bara ta febernedsättande hela tiden tills febern är borta av sigsjälv? Jag har gjort det nu typ varannan dag några dagar, fast nu undrar jag om det verkligen är bra. Dock har jag aldrig haft riktigt mycket feber. Hm. Om ni har nåt svar är det bara att skriva.



Är extremt sugen på att komam igång lite mer med sången igen.
Längesen nu. Får se hur det blir med det.




Nu ska jag vila mig ( och plugga, vad tusan annars!?)


Fred ut!

Beatrice

Av Beatrice - 8 september 2010 18:45

Nu har det gått alldeles för lång tid igen sedan jag skrev sist.
Men det är så det blir när man inte har tid, det är ju faktiskt förståeligt.
har varit massa skolarbete och dans för min del, och jag gillar det galet mycket. Tråkigt nog verkar jag ha dragit på mig en förkylning av något slag. Mådde inte alls bra idag, så blev ingen Zumba ikväll. Inte kul. Men hellre är jag frisk och kan gå i skolan. Fast mådde inget vidare idag faktiskt, får se om det är över tills imorogn. Annars får jag be Pascale att filma Gerard på Perioden imorgon så jag får se föreläsningen fast jag inte är i skolan. Fast jag ska till skolan imorgon, för jag har än så länge inte missat en enda minut av skolan, och så vill jag fortsätta!


För övrigt är jag lite lyckligare nu, allt är inte bara mörker längre. Även om jag är depp över att vintern närmar sig med stormsteg.

Men ja, det mesta i livet känns rätt okej. Jag är trygg i migsjälv vilket gör att jag känner mig stark i vad som än inträffar!


Nu är det dags för mig att läsa medeltida historia, sedan krypa till kojs!


Fred ut!
Beatrice

Av Beatrice - 3 september 2010 11:41

Klockan är snart tolv och jag är hungrig.
Meningen var att jag skulle studera Berlin nu eftersom jag har tyskalektion, men jag känner att det får vänta tills på Lördag för just nu har jag inte alls lust att tänka på Berlin. Däremot gjorde jag den egentliga läxan som vi har i tyska, på lektionen. Så jag har liksom bytt plats. Ja, så jag har inte tappat studiediciplinen om ni fruktade det :)

Snart är det lunch, jag är inte hungrig...men ska tvinga i mig mat. Det måste jag, för ikväll är det ett hårt Zumbapass och jag har typ inte sovit någonting inatt och inte har jag ätit på hela dagen heller.

Vet egentligen inte varför jag loggade in på bloggen och tänkte skriva ett litet inlägg, antar att jag var uttråkad som vanligt.
Förrresten kan ni ignorera gårdagens inlägg, jag var bara övertrött och sur. Kvällen blev kanonbra och min hemliga person kom till mig som beräknat :) Mysigt!


Nu ska jag ge mig av mot matsalen.

Fred ut!

Av Beatrice - 2 september 2010 19:22

Sen när blev människor så himla lättprovocerade och veliga?

Åh. Och sen när blev rakhet och ärlighet något sällsynt?
Har det alltid varit så bara att jag varit fruktansvärt ouppmärksam?

Fattar ingenting. Jaja. Idag slutade vi iallafall halv två, fast jag satt kvar i skolan till halv fyra och pluggade vilket kändes som ett bra initiativ och så men känns som jag inte fick något gjort alls. Fast det fick jag, jag skrev flera sidor...men ändå är det massor kvar som jag måste göra på Lördag. Eller ja, kvällens planer var ju egentligen redan spikade men som vanligt så var det någon som stood me up. Och förresten, fan vad tråkigt det är! Att man planerat någonting, fixar och donar och gör ALLT för det och sedan bara skiter allt sig. Varför liksom!? Hatar människor som är så otroligt nonchalanta mot överrenskommelser. Eller jag hatar inte människorna, men jag hatar just det betéendet. Sen ber de inte om ursäkt heller , utan tror att det är helt okej. Visst, man kan göra misstag, men kan man inte be om ursäkt då...tillexempel om jag bokat hela kvällen för just denna människan och sen blir det inget. Kanske inte är så kul för mig att redan tackat nej till andra förslag. Ja men ni förstår vad jag menar? Hm. Nu kan jag iallafall göra klart läxan ikväll kanske, fast är ine överdrivet plugg-sugen. 

Fan alltså, jag hade äntligen tillåtit mig att se fram emot en bra kväll, självklart går det åt helvete! Detta sänkte fan hela dagen :/


Imorgon blir det fest iallafall! Ska försöka dra med mig min kusin på vallen, så får vi se om hon tycker det är något att ha! Förmodligen inte men det skiter jag fullständigt i, för kalmar är kalmar. Not my fault:P


Jaja, hopppas på att kvällen blir bättre än den är nu ändå.
Jag har för en gångs skull lite tid att göra ingenting på...men märker nu tydligt att det är otroligt trist!



Fred ut!
Beatrice

Ovido - Quiz & Flashcards