Alla inlägg den 8 oktober 2009

Av Beatrice - 8 oktober 2009 21:17

HUUH, det är galet varmt i min lägenhet.

Jag dör. Blä. Dags att sänka värmen nu,

jag svettas ihjääääl! :O :O :O :O :O

Av Beatrice - 8 oktober 2009 18:42

Ojojoj vad trött man kan bli av att sätta sig ner ett tag. Icke bra när man har massa saker att stå i! Jag har disk, städning, tvättning och lite pluggande att ta itu med och nu ligger jag i sängen/soffan och vilar och är fruktansvärt trött. Om man har något man måste göra ska man inte sätta sig ner bara för att "ta det lite lugnt ett tag" för då kommer man aldrig igång med det man ska göra, någon som känner igen sig? Huh, hemskt att tänka på att jag måste resa mig upp , jag är gristrött. Vill somna nu och sova tills imorgon, känner mig helt utpumpad. Men det kan bero på att jag är förkyld kanske. Jag vet inte riktigt. Men nehej ni! Nu ska jag ta tag i disken iallafall..eller iallafall om en timma max , måste vila:P Är verkligen jättetrött. Postar kanske senare!

Fred ut!
Beatrice

Av Beatrice - 8 oktober 2009 11:27

Nu sitter jag i skolan och jobbar med en Engelska-uppgift om den Brittiska Engelskans historia. Helt totalt ointressant är det inte men jag vill ju inte påstå att det är särskilt roligt. Jag har precis läst igenom ett tjockt häfte med tung text på gammeldags brittisk Engelska som jag fick läsa om tre gånger för att ens förstå vad det stod, hopplöst. Jag trodde jag var bra på Engelska. Jag var ju ett MVG-barn i Engelska A utan att anstränga mig, nu känner jag mig som ett IG-barn i Engelska B fast jag anstränger mig allt vad jag förmår. Hur kommer det sig? Glipan mellan Engelska A och Engelska B känns som ett helvetesgap. Men jag ska klara att hoppa över! Det är lite drygt idag för jag har inte haft någon lektion från klockan 10.00 och min nästa lektion börjar 12.30 Två och en halv timmas rast är väl soft om man hade någon att umgås med på skolan, men eftersom hela min klass och IV-eleverna är ute på praktik och tvåorna är på Halltorp är det fruktansvärt tomt på skolan. Möjligtvis ett par medelålderstanter till bitterfittor som klagar på att allting har med datorer att göra nu för tiden men annars är det inte så många fler på skolan idag. De nya ettorna finns ju i och för sig men dom har skevt schema och jag kan inte säga att jag umgås med någon av dem. Jepp, så ligger det till. Men jag har tid att göra lite läxor nu iallafall, det är skönt att få sånt gjort så slipper jag göra lika mycket hemma sen! Nu ska jag ta och fortsätta skriva på min Engelskauppgift. Mitt mål är att bli klar med den innan Engelskalektionen halv ett så att Göran blir glad att jag äntligen gjort något vettigt i Engelskan:P Jaja. Jag postar senare.


Fred ut!
Beatrice

Av Beatrice - 8 oktober 2009 08:11

Godmorgon!
Vaknade upp dunderförkyld idag, värre än igår. Men jag gick upp i tid idag även fast det var motigt, nu börjar jag skolan om tjugo minuter. Är jävligt opepp. Men det är man ju typ alltid när det gäller skolan. Mina mackor ligger i brödrosten och jag ska käka en snabbisfrulle innan jag springer iväg till skolan. Blir en lång och jobbig dag. Måste bara säga att vakna med the voice är riktigt dåligt idag! Fy! Postar senare! :)


Fred ut!
Beatrice

Ovido - Quiz & Flashcards