Alla inlägg under oktober 2009

Av Beatrice - 15 oktober 2009 23:32

Ja, jag tycker min rubrik är nåt av det bästa som sagts på länge :D Pennie är för go. Jag är på lite bättre humör nu, jag proppade i mig tre panodil och det hjälpte faktiskt lite denna gången, fast abra lite. Men hellre lite än inget alls. Är inte alls lika trött längre...typiskt när det börjar bli kväll liksom. Jag är jättesugen på kanelbulle fast det finns inget nattöppet och jag vet inte om jag är tillräckligt frisk för att käka kanelbullar än :P Men man får vara sugen om man vill. Hoppas verkligen jag är frisk imorgon men jag tvivlar starkt på det. Jag vill så gärna vara frisk imorgon och hela helgen med för det händer ju så mycket skoj :( Men det blir förmodligen sjukhuset i Kalmar imorgon och sen vila i helgen samt plugga ikapp det jag missat i skolan denna veckan. HEMSKT. Fan vad jag längtar tills Mami och jag åker på Spa , jag och hon med behöver koppla av på riktigt. Ska bli sjuukt härligt. Menmen. Nu ska jag borsta tänderna, slänga i en tvätt och försöka sova lite. (Ja, jag kan tvätta och sova samtidigt för min tvättmaskin är galet tyst:D)


Fred ut!
Beatrice

Av Beatrice - 15 oktober 2009 21:35

Jag var hos läkaren i tre timmar idag, tog riktigt lång tid! Hur många undersökningar och tester som helst som gjordes och ändå kom dom inte på vad det är jag lider av. När jag fick åka hem igen mådde jag absolut inte bättre, snarare sämre och jsut nu mår jag verkligen riktigt dåligt. Har inte fåt ti mig mycket idag, vindruvor och lite pyttipanna men jag mår riktigt knasigt. Huvudet känns som det ska gå i en miljon bitar, jag skojar inte. Det. Går. Inte. Över. Hur mycket huvudvärkstabletter jag än tar. Det är helt sjukt att jag kan sitta här och skriva nu...kan knappt koncentrera mig på någonting för det enda jag kan fokusera på är smärtan i huvudeet...låter helt cp jag vet, men det är det med. Jag har aldrig i hela mitt liv haft såhär ont, aldrig. Aah. Har gråtit tillochmed, för att jag vill att det ska gå över. Så har jag en hund med, det gör ju inte saken bättre. Måste gå ut och gå med Nelson...och jag som knappt kan ta ett steg utan att huvudet gör GALET ONT! Men har man hund så har man hund, spelar ingen roll om man är sjuk. Nope. Nu kan jag inte skriva mer, jag måste röra på mig för Nelson måste ut och rastas..aj mitt huvud! :(


Om någon vet något bra man kan göra åt huvudvärk vore det ju kalas om ni tipsade om det.


Fred ut!
Beatrice

Av Beatrice - 15 oktober 2009 12:42

Trodde jag var frisk igår så jag gick till skolan, men det skulle jag inte ha gjort. Riktigt dumt gjort, för nu idag vaknade jag upp med huvudvärk, yrsel och totalt igentäppt i både näsa och hals. Inte alls roligt. Blev ett samtal till vårdcentralen och jag fick en tid klockan 13.00, så det är lite bråttom dit nu. Har sjuukt ont i nacken och huvudet, började nästan lipa idag för det gör så jävla ont! Åh. Störande, jag behöver verkligen rutin på saker och ting nu och jag behöver vara i skolan, inte sitta hemma och vara jättesjuk. Hemskt. Yeeeeyeee, nu måse jag springa iväg till sjukan, aj aj min nacke säger jag bara. Hoppas dom hittar vad som är fel på mig. Postar senare!


Fred ut!
En ledsen Beatrice

Av Beatrice - 14 oktober 2009 22:48

Eftermiddagen spenderades med Mami och Jannin som kom besök, vi körde runt i över en timma för att hitta någonstans att gå ut att äta middag tillsammans här i Borgholm / Köpingsvik. Det slutade med hämtpizza från pizzaplaneten, det enda som fanns öppet en onsdagkväll. Fan vad dåligt. Hade ändå trevligt tillsammans och när de åkte härifrån ville jag följa med. Men det går ju inte. Jag fick iallafall ha kvar min Nelson här :) Lite efter dom stuckit kom Johannes hit och vi har mest bara slöat. Lyssnat på musik och pratat , lite som vanligt med andra ord. Nu sitter jag ensam hemma med Nelson igen och saknar Fabian. Både Nelson och jag. Jag orkar inte sakna någon sådär mycket längre, det tär ju. När det enda som fyller ens hjärna, så länge ingen pratar med mig eller så länge jag inte gör något som kräver all min koncentration, är att man saknar den andra personen som gör en så glad. Usch. Det är bitterljuvt på något sätt.
Nu ska jag vänta in ett samtal från Malin och sen ska jag ta och gå och lägga mig. Är nog bäst.
Förresten måste jag bara säga att det är tumme ner för vädret, sjukt! Storm! Man kan knappt gå utomhus och jag har inte någon signal på TVn för att nånting blåst sönder. Fan vad det är drygt. Jaja. Godnatt på er!

Fred ut!
Beatrice

Av Beatrice - 14 oktober 2009 14:51

Sitter på en kulturhistorialektion och lär mig om målningar från 500 f.kr till 1500 e.Kr Riktigt intressant, jag lär mig om Donatello, Rafaello, Michelangelo och Leonardo och jag trivs som fisken i vattnet. Grekland, Rom, olika avbildningssätt, renessänsen och allt därtill. Just nu är det en stor bild på Mona-Lisa framför mig. Åh vad jag älskar att läsa om konst i alla dess slag, men speciellt under renessänstiden - så intressant! Åh. Om ni bara visste hur bra jag har det som är enda eleven på hela skolan som läser detta ämne. Underbart.



Fred ut!
Beatrice

Av Beatrice - 14 oktober 2009 10:01

Nu ska jag på sånglektion och öva in life on mars! Jag är pepp pepp pepp, hoppas rösten håller trots småförkylningen! Ah, jag älskar att sjunga! WOHOW. Förresten är jag lite besviken på människor lite överallt, folk som sviker och folk som struntar i att höra av sig. Fan. Men sång botar det mesta så jag hoppas på att det botar mitt smådåliga humör. Nu väntar sångläraren säkert, är redan lite försenad!

Fred ut!
Beatrice

Av Beatrice - 14 oktober 2009 00:26

  

Fleezy och Bee i farten, coolare än de flesta.


Det är inte mycket här i livet jag är säker på,

men vänskapen och kärleken mellan Fleezy och mig är ingenting jag nånsin tvivlar på.

Världens bästa vän och världens bästa storasyster.

När livet är stormigt är vår relation något jag kan lita på.

Jag älskar min storasyster. Otroligt att jag är så lyckligt lottad som har henne!


Det var bara det jag ville säga, att vi två är bäst.


Fred ut!
Beatrice



Av Beatrice - 13 oktober 2009 22:43

Imorgon blir det skola för mig igen! Massor att ta igen nu förmodligen, gaah hemskt. Men sånt är livet. Idag har jag försökt skriva klart en låttext men det går åt helvete, får inte klart det sista, ni vet detdär som knyter ihop. Men gissar på att jag kommer på det på en promenad i skogen om några dagar :P Brukar bli så ! Nu ska jag sova.

Fred ut!
Beatrice

Ovido - Quiz & Flashcards