Direktlänk till inlägg 8 oktober 2009

Inte totalt ointressant men inte heller särskilt skoj.

Av Beatrice - 8 oktober 2009 11:27

Nu sitter jag i skolan och jobbar med en Engelska-uppgift om den Brittiska Engelskans historia. Helt totalt ointressant är det inte men jag vill ju inte påstå att det är särskilt roligt. Jag har precis läst igenom ett tjockt häfte med tung text på gammeldags brittisk Engelska som jag fick läsa om tre gånger för att ens förstå vad det stod, hopplöst. Jag trodde jag var bra på Engelska. Jag var ju ett MVG-barn i Engelska A utan att anstränga mig, nu känner jag mig som ett IG-barn i Engelska B fast jag anstränger mig allt vad jag förmår. Hur kommer det sig? Glipan mellan Engelska A och Engelska B känns som ett helvetesgap. Men jag ska klara att hoppa över! Det är lite drygt idag för jag har inte haft någon lektion från klockan 10.00 och min nästa lektion börjar 12.30 Två och en halv timmas rast är väl soft om man hade någon att umgås med på skolan, men eftersom hela min klass och IV-eleverna är ute på praktik och tvåorna är på Halltorp är det fruktansvärt tomt på skolan. Möjligtvis ett par medelålderstanter till bitterfittor som klagar på att allting har med datorer att göra nu för tiden men annars är det inte så många fler på skolan idag. De nya ettorna finns ju i och för sig men dom har skevt schema och jag kan inte säga att jag umgås med någon av dem. Jepp, så ligger det till. Men jag har tid att göra lite läxor nu iallafall, det är skönt att få sånt gjort så slipper jag göra lika mycket hemma sen! Nu ska jag ta och fortsätta skriva på min Engelskauppgift. Mitt mål är att bli klar med den innan Engelskalektionen halv ett så att Göran blir glad att jag äntligen gjort något vettigt i Engelskan:P Jaja. Jag postar senare.


Fred ut!
Beatrice

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice - 9 maj 2015 14:22

Kod för att importera min blogg till Nouw: 5887777637

Av Beatrice - 7 februari 2012 11:22

Goddagens!Nu är det bestämt. Eller nästan iallafall. Fast när jag bestämmer mig för något så brukar jag ju ångra mig inom två månader eller så, fast denna gången känns det annorlunda. Jag talar om att söka in till socionomutbildningen i Kalmar. Från ...

Av Beatrice - 24 januari 2012 21:59

Nu är det redan 24 Januari och jag blir helt ställd, när började tiden gå så rasande fort?När man var liten var en månad en hel evighet, sommaren var mer än så!Nu är sommaren som nyss var, flera månader ifrån. Och hälsar snart på oss på nytt! Hjälp!N...

Av Beatrice - 11 januari 2012 14:38


  Vackra Jennifer! Är hon inte gorgeous? 

Av Beatrice - 11 januari 2012 14:22

Hejsan!Idag vaknade jag med en sjuk magvärk. Trodde jag var sjuk, men icke.Framåt lunch började jag må mycket bättre så nu sitter jag här. Lat och jobbig.Har ungefär ett ton läxor att göra, en häst att ta tag i (hon har inte blivit riden på en månad ...

Ovido - Quiz & Flashcards