Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Hur finner man motivationen att orka vardagen?

Av Beatrice - 7 oktober 2009 20:41

Idag har jag inte gjort ett skvatt, suttit i min soffa och bara stirrat. Eller nej, jag har sökt jobb med eller ja försökt, det gick inte att skicka iväg. Undrar vad jag ska göra med mitt liv, jag har ingen motivation till någonting och känner mig så jävla tragisk! Jag  sköter mig inte, jag sköter inte mitt liv. Jag har sån potential och jag vet att jag skulle klara allting så enkelt egentligen men jag bara skiter i det! varför skiter jag i det? Jag är galet trött på migsjälv och att jag inte tar tag i mitt liv. Jag har suttit i min soffa HELA dagen och kollat på röran, på disken, på allt. På alla skolböcker, på mitt schema - på alla måsten. Men jag har bara struntat i det. En hel dag totalt bortkastad!! För vad? INGENTING. Jag undrar vart man finner motivationen, vart finner man det som gör att man orkar? Jag känner mig som en jävla emo som tycker synd om migsjälv. Jag har inga problem! Jag har en skola att gå till, jag älskar musik, jag har bra vänner, jag har hyfsad hälsa och är hyfsat fit, jag har en människa (förvisso på andra sidan jorden med dock) som är världens finaste och som tycker om mig, jag har världens bästa hund, jag har en fin familj -  två tillochmed. Jag har en fin lägenhet, jag har mat, jag har kläder och jag har världens bästa mamma. Ändå försummar jag det, jag bara bryr mig inte! Varför i helvete beter jag mig på det sättet? Jag säger till migsjälv varje dag att jag måste skärpa mig men ändå blir det inte av. Varför? Jag måste få veta hemligheten hur man klarar av att rycka upp sig och göra som varje normal människa gör. För jag är ingen speciell människa med några särskilda problem, jag har ingenting att klaga över. Ändå kännes det som att jag inte bryr mig om vad som än händer, känner mig hopplös. Jag är arton år och har redan gett upp allting om migsjälv. Vad fan är detta? Jag behöver verkligen rycka upp mig, men jag kan inte!! Åh. Nu ska jag plugga, sen prata med Mami och fråga vad fan jag ska ta mig till. Jag älskar Mami.


Ge mig råd om ni har något!


Fred ut!
Beatrice.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice - 9 maj 2015 14:22

Kod för att importera min blogg till Nouw: 5887777637

Av Beatrice - 7 februari 2012 11:22

Goddagens!Nu är det bestämt. Eller nästan iallafall. Fast när jag bestämmer mig för något så brukar jag ju ångra mig inom två månader eller så, fast denna gången känns det annorlunda. Jag talar om att söka in till socionomutbildningen i Kalmar. Från ...

Av Beatrice - 24 januari 2012 21:59

Nu är det redan 24 Januari och jag blir helt ställd, när började tiden gå så rasande fort?När man var liten var en månad en hel evighet, sommaren var mer än så!Nu är sommaren som nyss var, flera månader ifrån. Och hälsar snart på oss på nytt! Hjälp!N...

Av Beatrice - 11 januari 2012 14:38


  Vackra Jennifer! Är hon inte gorgeous? 

Av Beatrice - 11 januari 2012 14:22

Hejsan!Idag vaknade jag med en sjuk magvärk. Trodde jag var sjuk, men icke.Framåt lunch började jag må mycket bättre så nu sitter jag här. Lat och jobbig.Har ungefär ett ton läxor att göra, en häst att ta tag i (hon har inte blivit riden på en månad ...

Ovido - Quiz & Flashcards