Direktlänk till inlägg 25 november 2010

Hur kom det sig att jag bjöd in en psykopat i mitt liv?

Av Beatrice - 25 november 2010 22:28

En fråga jag ständigt ställer till migsjälv men som jag aldrig har något svar på. Förstår inte mitt ältande. Man får ta det med en klackspark.
Jobbigt när det gått några år nu bara, många klacksparkar.

Första riktiga snön är kommen , vilket jag inte tror någon har missat. Öland har visst fått problem med el, här hemma i trekanten har vi numera havsutsikt istället för ljungbyholms-å-utsikt. Spännande. För första gången på flera år så ler jag när jag tittar ut på snöflingorna som sakta dalar till de numera mjuka vita marken. Jag hade galenskap och lycka i hela kroppen i förmiddags och gjorde snöänglar i strumpbyxor. Kallt men ändå så behagligt. Jag vet inte vad som tagit åt mig. Snön som annars brukar få mig att behöva gå på minst ett psykologsamtal i veckan (ja jag överdrev) ungefär får mig att le numera. Kanske är det bara någon slags berusningskänsla av första snön. Nåt sånt "första-snön-syndrom". Äh, vad vet jag. Jag är glad att jag är glad iallafall!

Skolan verkar gå bra , utvecklingssamtalet visade på fina bokstäver i betygsdokumenten. Jag är förvånad över att jag verkligen klarat det. Snart har jag gått i skolan ett halvår utan att varken tröttna eller göra dåligt ifrån mig. Stolt som tusan är vad jag är!

Känns konstigt att jag är så ... normal, jämfört med innan.
Förstår inte riktigt vad som hänt. Hm.

Självklart känns det bra att allting förändrats, jag är mycket gladare såhär. Samtidigt känns det som jag bara är en i ledet nu, och inte blir så mycket mer. Jag försöker tänka att detta är smartaste sättet att nå målet. Att utbilda mig fint för att vinna respekt hos plastmänniskor så jag kan smyga in allt jag vill ha sagt. Åh. Jag har så stora planer. Hoppas bara inte att jag tappar bort migsjälv i skolans måsten. Men varför oroar jag mig? Jag går på waldorfskolan, den bästa och absolut mest individualitetsinriktade skola jag kan gå på!

Usch jag tänker för mycket.

På lördag är det julbazar i skolan. Kör , servering och avskedsfest!
Tycker alla kan komma :)

Fred ut!
Beatrice

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice - 9 maj 2015 14:22

Kod för att importera min blogg till Nouw: 5887777637

Av Beatrice - 7 februari 2012 11:22

Goddagens!Nu är det bestämt. Eller nästan iallafall. Fast när jag bestämmer mig för något så brukar jag ju ångra mig inom två månader eller så, fast denna gången känns det annorlunda. Jag talar om att söka in till socionomutbildningen i Kalmar. Från ...

Av Beatrice - 24 januari 2012 21:59

Nu är det redan 24 Januari och jag blir helt ställd, när började tiden gå så rasande fort?När man var liten var en månad en hel evighet, sommaren var mer än så!Nu är sommaren som nyss var, flera månader ifrån. Och hälsar snart på oss på nytt! Hjälp!N...

Av Beatrice - 11 januari 2012 14:38


  Vackra Jennifer! Är hon inte gorgeous? 

Av Beatrice - 11 januari 2012 14:22

Hejsan!Idag vaknade jag med en sjuk magvärk. Trodde jag var sjuk, men icke.Framåt lunch började jag må mycket bättre så nu sitter jag här. Lat och jobbig.Har ungefär ett ton läxor att göra, en häst att ta tag i (hon har inte blivit riden på en månad ...

Ovido - Quiz & Flashcards