Alla inlägg under september 2009

Av Beatrice - 28 september 2009 23:30

Har haft en helgo kväll med grannen hemma i Trekanten, Jessica. Hon är sötelisötig, och mycket trevlig att ha små pratstunder med då och då :) Vart ute och gått och kedjerökt, har inte vart dåligt för att vara en måndagskväll. Nu är klockan halv tolv och jag ska alldeles straxt gå och lägga mig. Pratade just med Fabio, perfa precis innan man ska sova! Då sover man gott. Ja det gör man. Imorgon ska jag tillbaka till helvetesön som jag vantrivs på, ingenting jag ser fram emot direkt. Fast jag kom på nu att jag kanske inte alls måste åka dit imorgon eftersom vi ska vara på tingsrätten med rättskundkapen och kolla på hur rättssystemet fungerar eller vad det var, och sen direkt efter det ska vi på Ungdomsföretags-mässa. Så det blir nog ingenting av att åka till ön imorgon, SKÖNT! :D Vilken tur att jag sitter här och skriver annars hade jag nog inte kommit på detdär! Förutom att hänga med Jessica har jag sökt lite jobb ikväll, känns bra. Nu söker jag iallafall jobb, något åt det produktiva hållet! Bra Bee! Nu håller vi tummarna att jag får något av jobben bara, jag behöver verkligen pengarna! Vill också åka utomlands till Australien och bo i ett råtthål med sex andra personer, FAKTISKT! Hur sunkigt det än kan låta så låter det näääästan lika bra som musiken gör i mina öron, för jag vill ut på äventyr! Jag är så sjukligt trött på Sverige. Prinskorv och potatis i all ära, men jag är förbannat uttråkad och less på Svenne-hus, Svenne-bilar, Svenne-mat, Svenne-skola, Svenne-allt! Vore guld för mig att få åka ut och uppleva andra kulturer. Men för det behövs pengar, så ja, det är därför jag är i ett desperat behov av jobb just nu! Hm, näe, hörni, nu ska jag gå och lägga mig och sova gott. Och förresten, i veckan får jag min nya tvättmaskin installerad :D JAAA! haha, tragiskt att veckans höjdpunkt är att jag ska få en tvättmaskin installerad, jag känner hur vuxen-nojjan kryper sig på nu. men jaja, dags att sova...alldeles för sent som vanligt. När det gäller den punkten har jag iallafall inte blivit vuxen än, skönt!

Ridå!


Beatrice.

Av Beatrice - 28 september 2009 17:07

Idag åkte jag in till Kalmar från Borgholm bara för att köpa ett såntdär braigt kort som gör att man kan ringa billigt till Australien, eller ja, för samma belopp som om man ringde mellan kalmar - borgholm eller så, ni vet. Köpte kortet, och var lycklig eftersom jag äntligen skulle kunna föra normala samtal med F och inte bara "hejhurmårdu jagsaknardig vimåsteläggapå pussokramhejdå" :P När jag kom hem till trekanten började jag fiffla med detdär men det funkade ju inte!? Idioterna hade sålt fel kort till mig så det går inte att ringa till Australien, kul? Nej. Så nu har jag hittat en sida på internet där jag kan beställa hem såna kort istället och det verkar vara mer seriöst. Hm, synd att man inte har någon annan kompis som är utomlnds, typ usa eller något, för dit kunde man tydligen ringa. Menmen, det är sånt som händer. Nu ska jag ut och gå en sväng om jag orkar, jag börjar bli tjock!:O Ska försöka få tag i Jessica bara.

Jag saknar min ängeloo<3

Fred ut!
Beatrice.

Av Beatrice - 28 september 2009 13:07

  

jag saknar dig :(

Av Beatrice - 28 september 2009 01:22

"i seek sun, deceive none, for each one must teach one

at least one must flow and show the structure, of freedom"


galet bra !

Av Beatrice - 28 september 2009 00:38

Padaaaaaaaaaow!
Vad har ni för er kära läsare?
Själv sitter jag i soffan ( jag är en soffpotatis. illa ) och lyssnar på act a fool, det var längesen. Påminner som fan om i somras när jag såg den live i Hultsfred! Det var helt okej, och jag blir glad av minnet. Jaja. Ikväll har jag kollat på sex and the city tillsammans med Anniebannie, det var mycket trevligt! Vi är tragiska ensamma kvar här på helvetes-ön. Allvarligt, Borgholm är så jävla dött! Jag får sån ångest av att vara här! Galet! Inte nog med att jag är fast på Öland, jag har inga pengar att ta mig härifrån med eftersom mitt bankkort är stulet och ajg inte får det förrän imorgon tidigast, kul(Y) Nej, inte alls. Tur att jag har min musik att underhålla mig med, fast det är lite dåligt på den fronten med. Jag är ritkigt sugen på ny bra musik, eller bara en musiklektion med hiphophistoria, men det kan man inte heller få tag i. Usch. Vill verkligen ha ny musik på datorn. Menmen, man får inte allt man vill! Klockan är tio i ett och jag är vaken, det är inte bra :P Fast egentligen spelar det ingen roll för jag är ledig hela dagen imorgon, skönt! Fast blir en massa pluggande imorgon, har en del att göra fast jag gjorde fyra veckors spanskauppgifter idag. Skumt. Hur mycket man än gör så har man alltid ännu mer kvar att göra. Stört. Åh, nu spelas gin n juice med snoop dogg, haha sjukt längesen jag hörde den med! Kul!

Nej hörni jag har verkligen inget vettigt att skriva här, fast har jag nånsin det? Men jaja, jag ska sluta skriva nu och försöka hitta lite nice musik så jag blir lycklig. Får se hur det går. Jag postar senare.


Fred ut!
Beatrice.

Av Beatrice - 27 september 2009 12:54

Hallådär!

Gårkvällen blev inte så lyckad kanske, tror jag ska sluta med festande för de senaste gångerna har ju bara gått dåligt. Jag kan inte festa som man ska alltså, antingen tappar jag bort kompisarna, eller dricker för mycket, eller klär mig för kallt. Ja, jag gör allt man kan göra för att det ska bli misslyckat verkar det som. Utan Felicia, Wendela, Julia, Alma eller någon av dem är jag lost :P haha. Jaaja. Kom hem mitt i natten och var hur trött som helst iallafall, somnade och vaknade av galet bankande på min ytterdörr, annie & co som hälsade på och jag var kanske inte den trevligaste, förlåt! Men jag var på sjukt dåligt humör och dessutom blev jag väckt:P Hm. Nu sitter jag och kollar på reprisavsnitten ifrån Idol, fan vad jag tycker synd om vissa av personerna som ställer upp där. Vilken press dom utsätts för, huuh, jag hade inte velat stå där dom står! En kille som heter Niklas som är med där är jävligt grym, jag hejjar på honom. Han kan sin sak! Wellwell. Nu ska jag inte skriva om idol, jag ska kliva upp snart och duscha, städa, diska, käka mat och sen ska jag ägna dagen åt att plugga. Har massor av läxor. Måste bara säga en sak till, jag vaknade av att jag fått ett fint meddelande av världens bästa, det värmde i hjärtat. Det känns som detta är på riktigt, och om du tror på oss så tror jag med på oss. Vi känns rätt. Jag har nog aldrig saknat någon på dethär sättet. Hm, man kan se på situationen på ett positivt sätt, detta visar ju om vi verkligen vill detta eller inte. Det är bra. Men nej, hörni! Nu måste jag gå upp! Ha det bra , postar senare igen!(Y)

Fred ut!
Beatrice.

Av Beatrice - 26 september 2009 01:01

The one I always count on, one that wouldn't leave me

One that's in the city always written in graffiti

One that keeps me company, when i'm all alone

It's my heart, my mind, my spirit and my bones

The only one I know that would go across the globe

Meet me in a foreign land, treat me like I'm home

Everything i own, give to you, you deserve it

Treat me like a king, every syllable is perfect

Searched through the earth for a reason just to be here

And since I met you every moment's like a leap year

Baby you can sleep here, you can stay with me

Anywhere you go, know I' probably gon' be

Full of energy, and you never acting tired

You're everything I need when I prayed, God supplied

You my chunky fire, blessings you provide

Always in my life 'til the day that I die

I got a birds eye view

I be wit'chu, I be there wit'chu

I be wit'chu, I be there wit'chu

Hiphop...the realness



vackert.

Av Beatrice - 25 september 2009 16:26

Hemma från skolan igen! Haft en psykologilektion som förvisso har varit intressant men nästan lika långdragen som lärorik om man säger så. Känner att jag är en jävel på Maslow nu iallafall. Och Freud med för den delen. Ja det var en seg lektion som sagt och jag kladdade mest i mitt skrivblock. Jag gjorde en glad gubbe, en ledsen gubbe, en sur gubbe, en arg gubbe och sen gjorde jag karikatyrer på hela klassen och skrattade och ingen förstod.

Ojoj vilken kuf jag är va, alldeles onormal och,

varförsägerhonvadhonharkladdatisittskrivblockför? Hurjävlaintressantärdet?!

jo jag vet. men jag trivs såhär. Jag saknade några väldigt mycket med, så jag skrev mina tankar på ett A4, det blev fint. Tycker jag. Bara jag. För jag är galen.


  



Hm,jag ska städa nu idag IGEN , johannes, david, atlas och jag kunde visst stöka till ordentligt -.- Dryyyyyggttt men stökighet! Men jag hade trevligt med dom iallafall! Och imorse var vi bakis som tusan men det gjorde ingenting.

Bakis är jobbigt, störande, segt, äckligt. Men ska man ha roligt får man betala!


Två snygga bakispojkar

  

btw...jag gillar Johannibus frisyr(Y)



Nu ska jag ta tag i mitt liv, städa upp röran och försöka ha lite skoj ikväll!

Ha det bra ! Postar senare,

Fred ut!

Beatrice.

Ovido - Quiz & Flashcards