Alla inlägg under september 2009

Av Beatrice - 17 september 2009 14:21

Sitter i soffan unedr täcket med en vattenflaska bredvid mig och mår som jag förtjänar efter gårdagens bravader. Att fylla arton är hårt, om man gör det rätt! Och vi gör det så jävla rätt här vi, mina kompisar och jag! Är fundersam över hur alkoholhalten i blodet egentligen blev så hög, men jag antar att några öl, några glas vin, absint med kaffe och sprit blir en del om man lägger ihop det, speciellt om vi talar om en sjukt lättpåverkad människa-jag.
Igår var iallafall en härdlig dag, och jag hade riktigt riktigt roligt. Jag har träningsverk i magen efter allt skratt. Mina fina kompisar hade köpt en prinsesskrona, trollstav, prinsessskor i strl.28, plastörhängen, plasthalsband och plastringar till mig , det ni! Så jag var en prnisessa igår, och därmed fulast av alla i hela gänget (; Bra där! Men det struntade jag fullkomligt i för jag brydde mig bara om att tjoa och stimma med de andra! Fick mycket fina presenter, och det känns ju bra det med :D I helgen blir det nog mer kalasande! Blir skoj!


Nu ska jag hoppa in i duschen och fixa iordning lite innan Fabian kommer hit, känns ju lagom kul att vara bakfull i hans sällskap, men om jag inte missminner mig så är han också det :P haha, så det gör ju inte så mycket !


Ha det så bra alla, postar senare idag igen.


På återséende, Beatrice!

Av Beatrice - 15 september 2009 17:42

     


Puss! <3

Av Beatrice - 15 september 2009 17:02

Fan vad kass jag känner mig alltså, varför skolkar jag idag? Så meningslöst, DUMT! Så typiskt mig alltså, bara för att jag är för trött på morgonen så går jag inte till skolan, fast det är första gången denna terminen som det händer, brukar gå snabbare. Men ändå. Får såndär jobbig ångest nu när dagen lider mot sitt slut. Jag menar, vad har jag gjort för produktivt? INGET! Åh!

Hatar dåligt samvete, skäms som en hund nu. Icke bra. DÅLIG ÄR JAG!

Och så har jag ljugit för mamma och sagt att jag visst varit i skolan idag...fan.  Nu måste jag berätta för henne att jag skolkade och att jag har dåligt samvete för det, och då blir hon arg.

Nej, jag får ta och sätta mig vid köksbordet och göra klart alla läxor jag har denna veckan, så känner jag mig duktig igen. Åh vad jobbigt. Tänk om jag bara gått till skolan som jag skulle, så skulle jag inte behöva plugga nu -.- Jaja, så går det när man är trög!

Synd att det är så alltför ofta...


Ikväll kommer Malin hit tror jag, och Atlas kanske? Hoppas på det!

Blir hur eller hur trevligt, fast vi får hoppas jag är på bättre humör då och inte har ångest, och om jag ska bli av med dendär jäkla ångesten så är det bäst att jag diskar, städar och gör klart de förbaskade läxorna!


Postar igen lite senare , hejs!



Av Beatrice - 15 september 2009 15:37

Kom precis hem från en härlig springrunda, solen sken och fåglarna kvittrade och jag hade en såndär skön känsla hela löparrundan. Jag bara älskar att springa, så underbart och fridfullt...

Eh nej, vem fan försöker jag lura? Så sinnessjukt jävla jobbigt var det och när jag sprang sista stegen av garderobstrappan (som borde heta mördartrappan) trodde jag fan att jag skulle skita ner mig. Vet ni hur jobbig garderobstrappan är? Som om någon gör "tusen nålar" på mina lårmuskler känns det som!

Kom hem lika röd i ansiktet som en tomat , svettig som en gris och trött som fan!

Springa är hemskt! Det är jobbigt, drygt och totalt jävla skittråkigt

- Men nödvändigt, och nyttigt.

Och ibland, YTTERST SÄLLAN, kan det faktiskt vara rätt gutt.


Nu ska jag hoppa in i duschen och sen dra till skolan för att ha Företagsekonomi och Rättskunskap,

Hallelujah!


Ses & Hörs!

Av Beatrice - 15 september 2009 13:53

Godmorgon!

Eller ja, goddag kanske är ett bättre alternativ. Men jag ligger i sängen fortfarande och har inte gått upp än,jag vet, klockan är tio i två på en Tisdag och jag ligger kvar i sängen än. Jag vaknade försent imorse!Man orkar inte gå till en lektion för att hinna vara med sista kvarten, så jag sov vidare tills nu.Börjar inte förrän halv tre iallafall så är ju rätt okej ändå.


Ligger i sängen och kollar å Oprah Winfrey just nu, om en kvinna som skar av sin mans penis. . ?Han hade tydligen utsatt henne för sexuella övergrepp en längre tid, så en natt skar hon av den!


Om ni frågar mig var det bara så jävla rätt! Varför inte liksom? Tycker nästan det borde vara straffet på varje sexbrottslingar!


För övrigt känner jag mig så glad idag! Drömde en mysig dröm inatt, och känslan sitter kvar :)Vetinte riktigt vad jag ska göra idag, slutar halv sju så hinner väl inte med så mycket.

Hoppas på att dagen blir bra, ser fram emot en höstpromenadsdag med Nelson min mysiga vovve.



Men nu ska jag göra mig iordning för skolan och gå ut och gå med hunden.


Mors!

Av Beatrice - 15 september 2009 00:08

Detdär med att fixa iordning bloggen är visst inte min grej, jag fattar inte hur det ska bli snyggt!
Jag antar att jag får öva lite, tills jag kan det bättre får det se ut på dethär viset.
Nu har jag en ny riktig blogg igen iallafall, äntligen!


Ligger i sängen och har ont i magen, sjukt ont i magen!
Det känns som om det sitter en sjuk lite gubbe därinne och käkar på mina äggstockar.

Jo visst låter det mysigt ? Det är precis lika mysigt som det låter ska jag be att få tala om.
Vi kvinnor får lida vi! Men nej, nu låter det som jag ska börja skriva på något feministiskt tal,

och det ska jag inte göra för det orkar jag inte just nu. Herregud, skenar iväg som vanligt.
Men klockan är mycket och jag är väldigt trött, så det är inte så konstigt om jag skenar iväg lite.

Imorgon blir det en lång dag, börjar skolan 08:00 och slutar 18:30!
Vet inte hur jag kommer orka och förmodligen kommer jag vara halvdöd imorgon.

Men nu ska jag sova, ska bli riktigt sköknt med tanke på att jag bara sov tre timmar förra natten..


Godnatt och sov så gott!
(ursäka virrigt första inlägg men första inlägg har en tendens att bli sådana!)

 

 


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards