Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Överkonsumtion+bra sällskap+fin höst=En dag över medel!

Av Beatrice - 29 september 2009 21:27

Skolan gick bra idag, vi gjorde ju egentligen ingenting speciellt förutom att lyssna på en rättegång mellan en tjurig man och en tjurig kvinna som tydligen inte kunde skilja på rätt och fel någon utav dom. Åh, jag blir så trött på sånadär vuxen-gräl som tillslut blir lika omogna gräl som om två treåringar bråkade om en leksak. Fan vad irriterande att vuxna människor inte kan bete sig just vuxet. Menmen, sånt är livet. Efter tingsrätten träffade jag Linnsan, vilket var längesen! Vi hade trevligt som vanligt, och vi tog en sväng förbi vår gamla högstadieskola i Smedby och hälsade på lite lärare :D Vi var visst inte så välkomna av vissa lärare, haha, fast vissa kände igen oss och var superglada att se oss (: Var iallafall väldigt trevligt att gå omkring i gamla skolan och hitta alla coola väggar man tagat och sådär. Haha. Efter vår snabbvisit på skolan åkte jag in till Felicia i stan och tog en fika, mysigt! När Flisan skulle dra gick jag och Linn på stan en sväng, skulle köpa svarta strumpbyxor...det slutade illa. För illa. Fast inte så illa ändå, om man tänker på ett annat sätt än ekonomiskt. Men fan, bara för man går på stan så ska man såklart överkonsumera som en idiot, bara för att det finns pengar på kortet! Fan vad illa! Jag skäms. Men jag fyndade ändå, galet snygg är jag i alla mina fynd! Blev ett par svarta svarta högklackade stövlar från tysk-affären på baronen (jävligt heta), en kavaj på second-hand (jag-älskar-min-nya-kavaj), ett halsband, ett skärp på second-hand och så då det jag skulel ha från början; svarta strumpbyxor. Letade febrilt efter en svart pennkjol med men hittade ingen i hela kalmar, fan vad less man blir, ska man behöva beställa hem sånt? Eller sy om ett linne? Fucked up. Menmen så är det ibland. Ikväll ska jag ut och gå en runda med hunden, sen tända en eld i öppna spisen och göra en kopp varm choklad. Myysigt. Riktigt skönt att sätta sig framför en brasa när man vart ute en kall höstkväll, jag bara älskar det. Så det blir en ritkigt soft kväll. För övrigt måste jag bara säga att jag är grymt nöjd med dagen, lycklig vill jag nästan påstå. Och det blir ju inte bättre för att jag hör min älskade Maja Ivarsson (ledsångare i the sounds) skråla i bakgrunden på en av mina absoluta favoritlåtar med henne; Night after night (piano version). Kalas! Imorgon blir det tidig morgon och tillbaka till skit-öland. Jag tror fan att jag flyttar hem igen...Vore ritkigt nice faktiskt. Älskar dock min lägenhet i Borgholm. Fan, får se.


bara för att jag har fastnat för låten så totalt;  

you're the one i need

my real life has just begun

cause there's nothing like your smile made of sun


Fred ut!

Beatrice.


 
 
The real muh'fuckin OG

The real muh'fuckin OG

29 september 2009 22:30

Ska du lämna ön? :O Är det säkert? Kom ihåg att följa ditt hjärta vad du vill göra. Tänk, tänk om och tänk rätt --> Så du inte ångrar dig.
Ta hand om dig!

http://www.realgangsta.com

 
Bee

Bee

30 september 2009 00:31

vem är nu denna mystiske gangster:P? hm, klurigt. men ja, jag får tänka både en , två och tio gånger..

http://www.beatricelundqvist.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice - 9 maj 2015 14:22

Kod för att importera min blogg till Nouw: 5887777637

Av Beatrice - 7 februari 2012 11:22

Goddagens!Nu är det bestämt. Eller nästan iallafall. Fast när jag bestämmer mig för något så brukar jag ju ångra mig inom två månader eller så, fast denna gången känns det annorlunda. Jag talar om att söka in till socionomutbildningen i Kalmar. Från ...

Av Beatrice - 24 januari 2012 21:59

Nu är det redan 24 Januari och jag blir helt ställd, när började tiden gå så rasande fort?När man var liten var en månad en hel evighet, sommaren var mer än så!Nu är sommaren som nyss var, flera månader ifrån. Och hälsar snart på oss på nytt! Hjälp!N...

Av Beatrice - 11 januari 2012 14:38


  Vackra Jennifer! Är hon inte gorgeous? 

Av Beatrice - 11 januari 2012 14:22

Hejsan!Idag vaknade jag med en sjuk magvärk. Trodde jag var sjuk, men icke.Framåt lunch började jag må mycket bättre så nu sitter jag här. Lat och jobbig.Har ungefär ett ton läxor att göra, en häst att ta tag i (hon har inte blivit riden på en månad ...

Ovido - Quiz & Flashcards