Alla inlägg den 23 augusti 2010

Av Beatrice - 23 augusti 2010 23:14

Liggandes i sängen med laptopen i knäet begrundar jag dagen som varit. Myket blandade känslor , mycket känslor! Både bra och dåligt.
Lyckosamt nog slutade det med någonting bra, vilket gör att tänken på morgondagen känns mycket mer tillfredställande.

Detdär samtalet jag skrev om innan förresten, det kom!
De ringde från skolan och gav mig klartecken, skönt.
Så numera är jag alltså oficiell waldorf-elev...låter knäppt :P

Första dagen var idag, upprop och fika. Imorgon blir det historia + lekar.
känns som det går att leva med!


Nu ska jag sova , och jag har på känn att denna nattens sömn kommer bli bättre än de två förra nätterna. Även om ingenting är som det ska,

egentligen. Dock kommer man långt med pussar och förtrolighet.



Fred ut!


Av Beatrice - 23 augusti 2010 11:13

Idag får jag förhoppningsvis ett samtal från skolan,

där de säger att jag får börja där idag och att allt är klart.

Förhoppningsvis. För det är allt jag hoppas på, att få göra klart.
Aldrig har jag varit så målinriktad förut och vuxen i mitt beslut.

Men nu plötsligt börjar jag fundera och tveka.
Vad säger att jag skulle klara det denna gången?
Dumma dumma tankar, jag vet ju att jag klarar det!
Detta är allt jag vill just nu, och jag ska överbevisa migsjälv.






 

Still a silly girl




Ovido - Quiz & Flashcards