Direktlänk till inlägg 30 maj 2010

Min häst är full i fan

Av Beatrice - 30 maj 2010 21:37

Hej på er!

Uppdaterar inte så intensivt som jag brukade göra när jag bloggade förr men det är för jag har verkligen varken tid eller lust att blogga så mycket för tillfället. Jag gör det mest för att kunna titta tillbaka på hur man hade det för tre år sedan, ett år sedan eller så ni vet. Jaja.
Idag har varit en riktigt riktigt härlig dag! Filippa och jag började med att vara ute en runda med Lipton, hon körde honom och jag cyklade bredvid. Mysigt var det, men jag är i ärlighetens namn inte särskilt into körning :P Men det var mysigt, var nästan som när man var liten och var ute med Filippa och Liptons mamma Lizette. Hehe. Efter Lipton-turen blev det massa bestyr i stallet att avklara såsom mockning och sopning, ni vet såntdär som man ibland tycker är så rogivande men ibland bara vill dö för att man måste göra. Idag var det rogivande! Åh jag bara njöt av att vara i stallet. Tog in Miramax efter det, hade planerat att rida honom idag ju och så blev det. Han var lite busig och börjar bli väldigt trotsig så när jag longerade honom var han lite sådär halvdan men när jag satt upp och mamma stod och höll i honom ville han inte fjanta runt längre, då fokuserade han på mig som tusan. Haha, han är så söt. Tycker det är så spännande och konstigt att jag sitter däruppe på hans rygg, han ser verkligen fundersam ut! Men det gick rikigt bra idag! Och vet ni vad? Vi travade idag :D Första gången han travar med någon på ryggen, men han var SÅ duktig! Inga dumheter bara lite fundersamheter och sådär men han gjorde vad man bad han att göra. Åh jag blir så lycklig! Det är så stort att se alla framsteg man uppnår tillsammans, och det hela blir ju så mycket större med när man haft honom sedan han föddes :) Efter vi ridit var jag väl  inne tre timmar och pratade med Kolja, käkade, kollade lite på TV och sen var jag helt plötsligt påväg ut till stallet igen. Haha, det är som att jag inte kan hålla mig ifrån det! Jag tog in Maxen igen vilket han inte tyckte var så kul, stod i säkert minst en och en halv timma och putsade på honom och han var så blank och fin, dammade ingenting. Jag hade tänkt ta lite bilder för det var så fin kvällssol och han glänste så fint...jag släppte ut honom i follan utanför paddocken medans jag hämtade kameran inne i stallet...tror ni inte den dumma hästen galloperar runt som en tok i paddocken helt GRÅ när jag kommer ut?! Åååh! Snacka om att jag blev förbannad på migsjälv när jag kom på att jag hade glömt stänga paddocken....-.- Jävla idiot kände jag mig som. Där hade jag släppt ut min nyputsade rena häst rakt i paddocken som dammar som fan. Självklart rullade han sig mitt framför ögonen på mig med som för att riktigt triumfera med sin smarta idé! Blääää. Fast han var så söt , så vi lekte lite i paddocken och han är verkligen lekfull. Riktigt roligt att springa runt och jagas :D haha. Jaja, efter många om och men fick jag med mig honom in, gav honom hans kraftfoder och borstade av honom den värsta smutsen innan jag släppte ut honom i hagen igen för natten :)

Riktigt långt inlägg som typ bara handlar om hästar...men just nu har jag en sån hästperiod som jag måste få leva ut :D haha!


Och måste bara säga att Miramax är en så himla härlig häst...kanske inte en sån häst jag skulle köpa om jag inte kände honom så som jag gör sedan han föddes, han kanske inte är min stil av häst egentligen. Men jag har verkligen kommit att tycka om honom sjukt mycket, känner att detär jobbigt att tänka på att jag bara rider in honom nu för att mamma ska kunna sälja honom :/ Jaja. Sånt är livet, får njuta så länge det varar.



Fred ut!
Beatrice

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice - 9 maj 2015 14:22

Kod för att importera min blogg till Nouw: 5887777637

Av Beatrice - 7 februari 2012 11:22

Goddagens!Nu är det bestämt. Eller nästan iallafall. Fast när jag bestämmer mig för något så brukar jag ju ångra mig inom två månader eller så, fast denna gången känns det annorlunda. Jag talar om att söka in till socionomutbildningen i Kalmar. Från ...

Av Beatrice - 24 januari 2012 21:59

Nu är det redan 24 Januari och jag blir helt ställd, när började tiden gå så rasande fort?När man var liten var en månad en hel evighet, sommaren var mer än så!Nu är sommaren som nyss var, flera månader ifrån. Och hälsar snart på oss på nytt! Hjälp!N...

Av Beatrice - 11 januari 2012 14:38


  Vackra Jennifer! Är hon inte gorgeous? 

Av Beatrice - 11 januari 2012 14:22

Hejsan!Idag vaknade jag med en sjuk magvärk. Trodde jag var sjuk, men icke.Framåt lunch började jag må mycket bättre så nu sitter jag här. Lat och jobbig.Har ungefär ett ton läxor att göra, en häst att ta tag i (hon har inte blivit riden på en månad ...

Ovido - Quiz & Flashcards