Direktlänk till inlägg 14 januari 2011

Konstigt att verkligheten alltid släpar efter huvet

Av Beatrice - 14 januari 2011 22:07

Åhoj gott folk!

Nu tittar jag in igen för att underhålla er. Frågan är om jag någonsin underhåller någon med min blogg, men det måste jag ju anta annars är jag alldeles för pessemistisk igen. Då hade gubben på Stenbocken sagt "Nu är du pessemist igen"! Haha, internskämt är alldeles för tråkiga i fel sällskap. Har iallafall en läsare som lär förstå. Jajajaa. Jag har alldeles för tråkigt. Hur kommer det sig? Man tjatar och tjatar och tjatar om att ha fritid, och när fritiden kommer så har man tråkigt! Helt ologiskt.
Det är som med vikten. När man är glad då är man tjock och när man är ledsen då går man ner i vikt. Det är bara för att man aldrig ska kunna vara smal och lycklig samtidigt. Typiskt.

Mycket har hänt i livet på senaste tiden, och snabbt har det gått.
Ena stunden händer ingenting, andra stunden händer allting samtidigt. När allt händer sådär samtidigt blir det kaos i hjärnan och det är precis vad det är just nu. Ändå är jag glad, det är bara så mycket.
Känslor är komplicerade och jag som var så naiv och alltid trott alla om gott har upptäckt att jag blivit väldigt skeptiskt och misstänksam mot det mesta. Precis det jag aldrig velat bli! Så jag jobbar på det, men det är svårt när man under livets lopp (blott 19 år men dock) fått uppleva saker som krossat detdär vi kallar hjärtat.
Men jag vägrar sluta tro! Det vägrar jag bara. Det har jag fått från mamma tror jag. Hon är grym!

Något jag gjort som jag är fruktansvärt stolt över är att jag har tagit två sprutor OCH tagit hål i öronen. Jag som varit nålrädd så länge jag kan minnas har helt plötsligt lärt mig att vara stark inombords och övervinna mina värsta fobier. Det tycker jag är starkt!

Zumban har satt igång igen och det är helt fantastiskt. Älskar att komma hem efter ett uttröttande pass. Man blir så glad!

I Februari åker jag till Thailand! WEHO!*

Sådär, där fick ni en uppdatering!

Fred ut!
Beatrice

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Beatrice - 9 maj 2015 14:22

Kod för att importera min blogg till Nouw: 5887777637

Av Beatrice - 7 februari 2012 11:22

Goddagens!Nu är det bestämt. Eller nästan iallafall. Fast när jag bestämmer mig för något så brukar jag ju ångra mig inom två månader eller så, fast denna gången känns det annorlunda. Jag talar om att söka in till socionomutbildningen i Kalmar. Från ...

Av Beatrice - 24 januari 2012 21:59

Nu är det redan 24 Januari och jag blir helt ställd, när började tiden gå så rasande fort?När man var liten var en månad en hel evighet, sommaren var mer än så!Nu är sommaren som nyss var, flera månader ifrån. Och hälsar snart på oss på nytt! Hjälp!N...

Av Beatrice - 11 januari 2012 14:38


  Vackra Jennifer! Är hon inte gorgeous? 

Av Beatrice - 11 januari 2012 14:22

Hejsan!Idag vaknade jag med en sjuk magvärk. Trodde jag var sjuk, men icke.Framåt lunch började jag må mycket bättre så nu sitter jag här. Lat och jobbig.Har ungefär ett ton läxor att göra, en häst att ta tag i (hon har inte blivit riden på en månad ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Titta in hos


Ovido - Quiz & Flashcards